جستجو برای:
  • خانه
  • خدمات
    • آموزشی
      • پایه پنجم
      • پایه ششم
      • پایه هفتم
      • پایه هشتم
      • پایه نهم
      • پایه دهم
      • پایه یازدهم
      • پایه دوازدهم
    • مشاوره
      • تحصیلی
      • خانواده
    • دوره های برگزارشده
  • اخبار
  • افتخار آفرینان
  • درباره ما
    • چشم انداز
    • دپارتمان و اساتید
    • مجوزات و افتخارات
  • تماس با ما
موسسه هنرآموزش
  • خانه
  • خدمات
    • آموزشی
      • پایه پنجم
      • پایه ششم
      • پایه هفتم
      • پایه هشتم
      • پایه نهم
      • پایه دهم
      • پایه یازدهم
      • پایه دوازدهم
    • مشاوره
      • تحصیلی
      • خانواده
    • دوره های برگزارشده
  • اخبار
  • افتخار آفرینان
  • درباره ما
    • چشم انداز
    • دپارتمان و اساتید
    • مجوزات و افتخارات
  • تماس با ما

وبلاگ

مجید عبداللهی از جمع‌آوری مدارس کانکسی با جمعیت بالای 10 نفر تا شهریور 1404 خبر داد. 65 درصد این مدارس ساخته شده و بنیاد برکت 240 میلیارد تومان کمک کرده است.

6 بهمن 1403
خبر

به نقل از ایرنا، مجید عبداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آخرین وضعیت مدارس کانکسی اظهار کرد: پیش از این هم برای مدارس کانکسی برنامه‌ریزی شده بود که به‌منظور هماهنگی در اجرای ساماندهی این مدارس بالغ بر هزار مدرسه شناسایی شده و تشریفات فنی و اجرایی آن هم صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فرآیندهای عملیاتی ساخت بیش از ۶۵ درصد این مدارس پایان یافته است، افزود: بنیاد برکت به‌عنوان شریک اصلی این طرح است و تا کنون بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان در این طرح به ما کمک کرده است.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ادامه داد: البته باید عنوان کنیم که مدارس کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز مستقل را جمع‌آوری می‌کنیم و به مدارس کانکسی با جمعیت زیر ۱۰ دانش‌آموز کاری نداریم؛ چراکه این احتمال وجود دارد که ثبات جمعیتی وجود نداشته باشد و سرمایه‌گذاری باید در زیرساخت‌های پایدار صورت گیرد.

عبداللهی یادآور شد: تا شهریور ۱۴۰۴ بخش عمده این مدارس کانکسی جمع‌آوری می‌شوند. اگر هم تعدادی از این مدارس در نقطه‌ای از کشور باقی بماند، در سبد رسیدگی قرار می‌گیرد. دولت عزم خود را برای جمع‌آوری مدارس کانکسی جمع کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد مدارس کانکسی در استان‌های لرستان، فارس، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان قرار دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن این مناطق و سردی و یخبندان زمستان، بردن مصالح و اجرایی کردن این طرح مشکل است، اما در مجموع عمده این کارها انجام شده است.

به گفته معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور، فاز شناخت مدارس کانکسی پایان یافته است و تا حد زیادی هم اهتمام تأمین منابع صورت گرفته است. البته در مسیر خیرین هم کمک‌های بسیاری به این بخش شده است.

عبداللهی ادامه داد: امروز مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر جمع‌آوری می‌شوند و اگر روزی در منطقه‌ای تعداد مدارس کانکسی زیر ۱۰ نفر هم به این میزان افزایش یابد، آن مدرسه هم در سبد ساماندهی قرار می‌گیرد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت ساماندهی مدارس سنگی در مناطق کشور گفت: مدارس سنگی در کشور شناسایی شده‌اند و اکنون در مرحله ارزیابی‌های فنی و در واقع نظارتی قرار داریم تا کار را دنبال کنیم.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور افزود: رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع اهتمام دارد و اعلام کرده که مکان‌های نیازمند تخریب حتما بازسازی شوند و در صورت امکان مقاوم‌سازی صورت گیرد.

عبداللهی درباره وضعیت ساماندهی مدارس کپری توضیح داد: مدارس کپری براساس اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و زیست‌بوم یک منطقه شکل می‌گیرند که بی‌شک برای ساماندهی این مدارس هم برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت مدارس ناایمن در تهران توضیح داد: برای وضعیت مدارس تهران نشستی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد که مدارس تخریبی و سرانه فضای آموزشی مورد تحلیل قرار گرفت. اولویت رسیدگی به وضعیت سرانه فضاهای آموزشی مناطق ۹، ۱۸، ۱۷، ۱۵، ۱۹ بود که از سرانه متوسط کشور پایین‌تر هستند.

معاون فنی و اجرایی سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور ادامه داد: قرار شد که ظرف ۱۰ روز یک برنامه عملیاتی نوشته شود و تقسیم کار صورت گیرد؛ یعنی به‌طور مثال شهرداری و سایر نهادها تا چه میزان می‌توانند در این مسیر کمک کنند.

عبداللهی با بیان اینکه تأمین زمین برای ساخت مدرسه مهم‌ترین مسئله نوسازی مدارس تهران است، گفت: بنابر این شد که از اراضی ذخیره شهری و سایر ظرفیت‌هایی که در حوزه توسعه شهری و زمین در شهر تهران است، نقاطی مشخص شود.

وی افزود: رویکرد قالب هم ساخت مدارس بالای ۱۲ کلاس است که به حدود ۲۲۰۰ تا ۲۵۰۰ متر مربع زمین نیاز دارد، اما جهت‌گیری که شهردار تهران در این موضوع طرح کرده، بیشتر پیش‌رفتن به سمت ساخت مجتمع بود؛ یعنی مجتمع بزرگ مقیاس که در قانون ۹۲ برنامه هفتم به آن توجه شده است تا مقاطع تحصیلی مختلف از ابتدایی تا متوسطه را درون خود داشته باشد.

قبلی احمد محمودزاده: دانش‌آموزان نخبه مناطق محروم در 110 مدرسه غیردولتی بدون شهریه تحت پوشش قرار می‌گیرند؛ مدیریت اغلب این مدارس با خیرین است.
بعدی وزیر آموزش و پرورش: تأثیر قطعی معدل پایه دهم حذف شد؛ جزئیات به شورای آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • آموزش الکترونیک
  • المپیاد
  • خبر
  • کنکور
  • مقالات علمی
  • مقطع متوسطه
خدمات
  • دوره های درحال برگزاری
  • دوره های برگزار شده
  • اخبار و اطلاعیه ها
  • مشاوره تحصیلی و خانوادگی
  • دانش افزایی و کارآفرینی
راهنمایی
  • نحوه ثبت نام در موسسه
  • سوالات متداول
  • قوانین و مقررات موسسه
  • حریم خصوصی و سیاست محرمانگی
دسترسی سریع
  • حساب کاربری
  • سامانه آزمون
  • ثبت شکایات
  • نحوه پرداخت هزینه
تعاملات
  • پیشنهاد برگزاری دوره
  • دعوت به همکاری
  • چشم انداز
  • درباره ما
کلیه حقوق برای موسسه هنرآموزش محفوظ است © 1399-1403 - تلفن تماس 02191098185 - 9 لغایت 22 - طراح همسپار
Whatsapp Instagram Telegram Rss
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://honaramoozesh.ir/?p=12780
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.